Rabu, 19 Ogos 2009

YA ALLAH KUATKAN SEMANGAT HAMBAMU INI

Tak tahu la nak cakap apa lagi dgn kehidupanku kini. Semuanya tidak teratur. Walaupun i busy i masih lagi mampu aturkan hidup i. Tapi bla i sibuk kemudian timbul masalah yg memang membebankan mcm x mampu je nak selesaikannya. Betapa bencinya aku kepada cinta dahulu kerana cukup bagiku sekali dilukai dgn kata2 yang meninggalkan parut yg kekal. Aku cuba melariakn diri dari cinta namun mengapa tiba2 aku menjadi lemah tika datang seorang insan yang meraih cinta dan kasih sygku. Mulanya aku begitu ego dgn tidak menyatakan apa2. Tetapi bla dia mula menjauhkan diri dari ku atas sikap ku hati ku merinduinya. Mengapa ini terjadi kepadaku. Aku tidak tahu mengapa aku begitu terasa kehilanganya. Nak menangis mungkin tiada gunanya kerana ianya sudah berlalu. Mesej ku hantar tidak berbalas. Aku menunggu mesej darinya hari demi hari tapi ianya amat memeritkan hatiku. Sekarang baru ku sedar bahawa tiada gunanya mengharap. cukup la aku dipermainkan dan dihina dahulu. Aku tidak sanggup ianya berulang kembali. Mungkin juga aku patut berhenti menunggunya menghantar mesej kepadaku lagi. Aku patut tumpukan kpd hidupku ini. Tetapi pada siapa harus aku meluahkan perasaan ku ini. Along, Hazel, Murat, Kak Wi semuanya berada diPerak jauh dari ku. Biarlah aku menyendiri dgn duniaku kerana didalam kamus hidupku sudah tiada perkataan cinta lagi. Dan aku tidak akan mengharap jika ada yang mampu membuka pintu hatiku untuk menerima cinta. Kerana aku akan meninggikan ego aku mulai hari ini. Jika dia menyayangi aku dia akan menyayangi ku sepenuh hati bukan merajuk membawa diri dan berputus asa. Biarlah perasaan syg ku padanya hilang walaupun aku tahu ianya tidak akan hilang. Ya Allah ya tuhanku bimbing lah aku... sesungguhnya aku sudah penat untuk menangis lagi... tabahkan hati ku sesungguhnya aku sudah penat menghadapinya berulang kali,..... benar kata orang cinta tidak semuanya indah seperti yang kita inginkan........mungkin sudah ditakdirkan aku hidup didunia ini berseorangan

1 ulasan:

hAfiZ berkata...

>..yup, cinta itu sememangnye x seindah yg kita sangka..
>..relax agi, klu nk diikut kn apa yg aku lalui lagi perit dari pe yg hg sangka kan..
>..tp aku ley trime sume tu sbb aku bnda len yg g pnting dari tu, cinta aku kpd Allah..
>..g satu bnda yg aku tnggu bulan 11 nnt hehe, rahsia..
>..whatever it is, try to take positives side coz dari situ hg akan tau ada bnda len yg ley menghilang kn rsa duka tu..
>..thats y aku nk mula kn hidup aku yg baru..yg lama biar la aku lupa kn sbb skang ni pn kebanyakan nye dh melupai aku..
>..be chill k my lil' bro..