Ahad, 15 Mac 2009

PERARAKAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT NEGERI MELAKA {KONTIJEN UITM}

Alhamdulillah syukur lega dah lepas sambutan maulidur rasul. X sangka gak leh terpilih mewakili Uitm utk perarakan ni pada 09.03.2009. Citenyer bemula apabila pada khamis malam 5 mac i tgah packing barang untuk betanding teater kat segamat and pas tu nak balik. Tiket dah beli. Naik keretaapi dari Tampin pukul 4 pg sapai Ipoh 11 pg. Tiba2 tgah mengemas ada orang cakap YDP kolej cari i. I pun mengelabah tak tentu pasal ada wat salah ke ek. Nama YDD kolej i Amin. Orangnyer baik and peramah. Dia cakap yg dia mgu ni kena wat assigment kat luar jadi tak dapat g perarakan maulidur rasul n minta i tolong gantikan dia. Fuhhhh........... gigih kot i dah beli tiket lagipun ada kenduri tahlil kat umah opah i. Jadi ckap la kat dia i x dapat tolong. Tapi bila dia minta tolong bebeno i pun jadi kecian. Bak kata orang perak LIBANG-LIBU. Huhu. I tepaksa wat keputusan yang akan memenatkan i kerana balik sehari ke perak then balik sini lik. Bla difikirkan i pun setuju je la. Mukin ari ni dia perlu bantuan nanti2 i lak. Jadi ari isnin 6pg Gigih ni ala2 bawak lampu suluh bekumpul kat koperasi untuk menaiki bus. I rasa ala2 i nak g menoreh pagi2 buta ni. Ngantuk nye jgn la ckp. Sesampai kat stadium hang tuah kami pun ambil tempat kami dan menunggu giliran untuk berarak. Alamak lupa la pulak yg tepilih untuk perarakan ni semuanya MPP UITM MELAKA dan YDP KOLEJ. Dapat ar gak kenal diaorang semua. Huhu........ penat pun ada. ni gambar kami yang sememangnya segak dan ayu berbaju melayu bagi lelaki n bebaju kurung bagi wanita.


BESEMANGAT GITU KAK DIANA N DIA


TENGAH BERARAK NIH


DIA and Kak Diana MPP MASSCOMM


SEBELUM PERARAKAN



2 ulasan:

d2 berkata...

fizi...
thanks upload gambar!!

pijjie_masscom_uitm_melaka08 berkata...

welcome frenz... rajin2 la komen blog fizi